پاک کردن چسب از روی مبل چوبی

فهرست مطالب

1.لیبل چسب را بررسی کنید

قبل از هر چیزی ابتدا لیبل روی چسب را بررسی کنید؛ زیرا کارخانه سازنده پیشنهاداتی برای پاک کردن چسب از روی سطوح دارد.

وسایل موردنیاز برای پاک کردن چسب از روی مبلمان: کارت اعتباری بلااستفاده، پولیش مبلمان، دستمال، لاک پاک کن، گوش پاک‌کن، روغن مینرال، سنباده 600، سنباده 1200 ، رنگ و پرداخت

به منظور آسیب کمتر به مبلمان سعی کنید از مواد و محلول‌های ضعیف استفاده کنید و ابتدا مقداری از مواد را روی قسمت کوچکی از مبل که قابل دید نیست امتحان کنید. بسیاری از مبلمان‌ها و کف‌پوش‌های چوبی دارای یک لایه فینیش یا پرداخت مثل لاک و پلی اورتان هستند. بنابراین باید مراقب باشید که هنگام پاک کردن چسب به این لایه آسیبی وارد نشود.

تا جای ممکن چسب روی سطح را بتراشید

اگر چسب زیادی روی سطح ریخته است با استفاده از کارت اعتباری که بلااستفاده مانده است مقداری از آن را بتراشید. اگر نیاز به ابزاری قوی‌تر دارید از کاردک استفاده کنید. چسب را باید به صورت لایه لایه بتراشید و هر چه به چوب نزدیک‌تر می‌شوید دقت بیشتری به کار ببرید.

از پولیش مبل استفاده کنید

پس از پاک کردن چسب‌های اضافی روی مبل از پولیش برای پاک کردن باقیمانده آن استفاده کنید. پولیش را مستقیما روی چسب اسپری کرده و با استفاده از دستمال پاک کنید. با این کار چسب از روی چوب آسان‌تر برداشته می‌شود.

استفاده از لاک پاک کن

مرحله بعد استفاده از لاک پاک کن حاوی استون یا الکل است. گوش پاک‌کن را به آن آغشته کرده و روی چسب بکشید. سپس با ناخن چسب را بلند کنید. مراقب باشید که هنگام کار رنگ و جلای چوب مبلمان آسیب نبیند.

روغن مینرال

اگر چسب با لاک پاک کن از بین نرفت مقداری روغن مینرال روی چسب ریخته و با دستمال بمالید. می‌توانید روغن مینرال را به نسبت مساوی با روغن زیتون ترکیب کرده و روی چسب بمالید.

در پایان با دستمال نرم روی چوب را کاملا تمیز کنید.