چسب گرماذوب تفنگی یا چسب حرارتی میله ای و گرانولی (هات ملت)

فهرست مطالب

چسب های گرماذوب در دو نوع جامد میله ای و جامد گرانولی تولید میشه و کاربرد های فراوانی داره.
چسب تفنگی یا چسب حرارتی میله ای: چسبیست جامد و بی بو شبیه به پلاستیک نرم که با حرارت بالا و به وسیله دستگاه حرارتی تفنگی برقی ( از ۱۰وات تا ۳۰۰وات) ذوب میشه. دستگاه یک بدنه پلاستیکی داره که چسب در اون قرار گرفته و المنت برقی داخل بدنه این چسب رو ذوب میکنه و چسب از سر فلزی جلوی دستگاه خارج میشه. از این نوع چسب بیشتر در مصارف عمومی و خانگی و کارگاه های تولید روکش مبل ، عروسک سازی ، ماکت سازی، انواع جعبه های تزئینی ، گل مصنوعی انواع کاردستی و… مورد استفاده قرار میگیره.
چسب حرارتی یا گرماذوب گرانولی: این چسب در اندازه های ریز گرانول شبیه لپه به صورت فله ۳۰کیلویی برای کارخانه جات و کارگاه های تولیدی که در مصارف متعددی از جمله بسته بندی دستی و اتوماتیک انواع کارتن، لبه چسبانی ام دی اف ، لبه چسبانی دستمال کاغذی،انواع صحافی،ساخت فیلتر هوا،صنعت مبلمان و فرش و گلیم و تولید صنایع بهداشتی و سلولزی (چسباندن نی بغل شیر و آب میوه های پاکتی) تولید میشه. و حتی نمونه های جدید اون در صنعت آرایشگری جهت اپلاسیون مورد استفاده قرار میگیره.
چسب حرارتی برای چسباندن انواع پلاستیک مناسبه اما برای کار های ظریف مناسب نیست.
از چسب تفنگی یا حرارتی برای چسبوندن فوم هم میتونین استفاده کنین، بدون اینکه نگران آب شدن فوم باشید.
استفاده از این چسب نیازمند برقه و یادتون باشه هنگام کار با چسب تفنگی مراقب خروجی فلزی داغ دستگاه باشید و از دست زدن به چسب داغ خودداری کنید. در صورت برخورد چسب با دست یا هر قسمت از بدن ،بلافاصله محل مورد نظر رو داخل آب فرو ببرید و بعد از خنک شدن آن را از محل بکنید.