انواع چسب های سیلیکون یا چسب آکواریوم:

فهرست مطالب

سیلیکون ضد باکتری یا آنتی باکتریال : از این نوع سیلیکون در جاهایی که کاملا بهداشتی هستن و نباید هیچ باکتری یا میکروبی در محل رشد کنه، استفاده می کنن. از جمله در بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی (دورتوالت فرنگی، وان، روشویی، دور سینک ظرف شویی ) و…

سیلیکون ضد اسیدی (خنثی) یا سیلیکون آیینه: چون سیلیکون ها نسبت به بعضی مواد واکنش خورندگی و تغییر رنگ دارند از جمله جیوه پشت آیینه و محصولات آبکاری شده، این نوع چسب به صورت غیر اسیدی برای مصارفی هم چون چسباندن به پشت آیینه و سطوحی که آبکاری شده مورد استفاده قرار میگیره که باید فقط از این نوع چسب استفاده کنند. چون به مرور زمان و طی چند ماه، جیوه آینه از بین می رود و محصولات آبکاری شده کدر خواهند شد. این مدل فقط در رنگ شفاف تولید می شود.

سیلیکون ضداشعه نور خورشید یا آنتی یووی: همان طور که از اسم این چسب مشخصه این سیلیکون مقاوت خوبی در مقابل اشعه نور خورشید و نورهای مصنوعی یووی داره و در محیط هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند حتما باید از این محصول استفاده شود. در رنگ های شفاف، سفید و مشکی تولید میشه.

سیلیکون مخصوص آکواریوم ماهی: چون ماهی به سم موجود در سیلیکون حساسه و این سم باعث نابودیش میشه، این سیلیکون به صورت غیرسمی تولید شده و تنها چسبی هست که میشه باهاش انواع آکواریوم های ماهی رو ساخت و بدون هیچ خسارتی از تماشای موجودات زنده داخلش لذت برد. در صورت استفاده ازسایر سیلیکون ها خسارت های جبران ناپذیری به بار می آید. این سیلیکون فقط در رنگ شفاف تولید میشه.

سیلیکون های MS: این سیلیکون به تازگی وارد بازار شده که مزیت های مختلفی از قبیل: درجا چسباندن اجسام سنگین، چسباندگی خوب داخل آب، و به طور کلی قدرت چسبندگی و غلظت فوق العاده ای دارد.

سیلیکون دوجزئی مخصوص شیشه های دوجداره و شیشه اتوموبیل:

این نوع چسب به صورت دوجزئی و مقرون به صرفه در اندازه بشکه های 30کیلویی و جهت مصارف شیشه های دو جداره و شیشه های ماشین مورد استفاده قرار میگیره.