معرفی چسب آهن و موارد مصرف آن

فهرست مطالب

 چسب آهن یا فوری یا موکت، از ترکیب پلیمرهای لاستیکی، رزین های صنعتی و پایدار کننده ها در مخلوطی از حلال ها تولید می شود، مایعی است عسلی زرد رنگ با بوی تینری بسیار فرار.

چسب آهن یا همان چسب فوری صنعتی عمدتا برای چسباندن قطعات به روی فلزات استفاده می‌شود. البته از این چسب برای چسباندن قطعات پلاستیکی، موکت و فرش هم میشه استفاده کرد.

برای استفاده از این چسب از قلم مو استفاده کنید و حجم چسب را به‌صورت مسطح روی قطعه کار بزنید. برای کار چسبندگی بهتر و قوی‌تر از دو لایه چسب استفاده کنید. دقت کنید که هنگام کار با این چسب حتما از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

یکی از سوالات بسیار پرتکرار در مورد چسب آهن اینه که میشه ازش برای چسباندن لوازم خانگی که با آب یا غذای ما به صورت مستقیم در ارتباط هستند استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگیم که خیر. تمامی انواع چسب از مواد شیمیایی تهیه شدند و در ارتباط با مواد خوراکی یا آب ممکنه باعث فساد یا تغییر رنگ و مزه اون بشن پس بهتره چنین ریسکی انجام ندید.

البته انواع خاصی از چسب وجود داره که از آن در کتری سازی استفاده می‌کنن و جای جوش دادن کف کتری را می‌چسبانند؛ این چسب که با نام Mesoglue معروف است برای این کار استفاده می‌شود اما تهیه آن بسیار سخت است.

این چسب در اندازه های قوطی فلزی ربعی، نیمی، لیتری، گالن، حلب تولید میشود.

نکته ها :

چسب های پایه حلالی (آهن ) به شدت فرار وآتش زا می باشند نباید در معرض مستقیم و غیر مستقیم آتش قرار بگیرند و حتی در محیط های بسته در صورت استفاده از چسب به هیچ عنوان نباید از وسایل احتراق زا استفاده نمود چون بخار ساطع شده از چسب تا 2الی 3ساعت در محیط فراره و با کوچکترین جرقه ممکنه محیط دچار سانحه آتش سوزی بشه

با توجه به تولوئن موجود در چسب های پایه حلالی که به شدت برای ریه ها زیان آوره حتما قبل از استفاده ماسک بزنید