کی از چسب کاشی استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

تا حالا پیش اومده توی خونه یا محل کار ببینین یکی از کاشی زیر پاتون شل شده و لق میزنه؟

یکی از دلایل شل و جدا شدن کاشی‌ کم بودن چسب به هنگام نصب است. اگر کاشی‌های خانه جدا شده‌اند، ابتدا باید نوع چسبی که برای چسباندن کاشی شما استفاده شده رو پیدا کنید.

دقت کنید اگر ظاهر ماده‌ی چسباننده به شکل چسب خشک‌شده بود از چسب مخصوص کاشی استفاده کنید و اگر به شکل سیمان بود ملات ماسه و سیمان بهترین انتخاب است.

نکته اینکه ملات قدیمی رو از زیر کاشی پاک کنید. بعد صبر کنید تا ملات یا چسب قبل از چسباندن کاشی کمی خشک شود و قوام بیاید.

چسب کاشی به دو صورت خمیری و پودر ی تولید میشه:

چسب کاشی خمیری: چسبی است خمیری با پایه رزین، مقاوم در برابر رطوبت که به سهولت اعمال میشود و جایگزینی بسیار مناسب برای روش قدیمی دوغاب می باشد و اکثرا برای سطوح بتنی، سنگی، کاشی کاری شده و پانل ها و سطوح گچی مورد استفاد قرار می گیره و در تنوع رنگی سفید و طوسی و در ظروف پلاستیکی 1و4و10و12و20 کیلویی تولید میشه.

چسب کاشی پودری: پودری تک جزئی است بر پایه سیمان اصلاح شده. مخلوط این پودر با پلیمر و آب به چسبی قوی برای چسباندن انواع گرانیت، کاشی های پرسلانی، سنگ، سفال و انواع آجر تبدیل می شود. مقاومت این چسب نسبت به چسب کاشی خمیری بیشتره و اکثرا از چسب کاشی پودری در چسباندن کاشی های کف و اماکنی که پرتردد هست استفاده میشه.