چسب حرارتی هوگر

چسب حرارتی تفنگی

فهرست مطالب

چسب حرارتی تفنگی یکی از محصولات کاربردی است که به دلیل استفاده از دستگاه حرارتی یک محصول حرفه ای به شمار می رود . این محصول در حالت جامد می باشد که در این حالت هیچ کاربردی ندارد . این محصول در حالت جامد مانند یک لوله است که درون دستگاه حرارت دهنده که شبیه تفنگ است قرار می گیرد و فقط با این دستگاه قابلیت مصرف دارد . چسب حرارتی با قرار گرفتن در داخل گان به حالت مایع تبدیل می شود. این دستگاه با برق کار می کند که به طور مستقیم از برق شهری تامین می شود. در بعضی موارد با باطری هم از آن استفاده می کنند.

ویژگی های چسب حرارتی:

چسب حرارتی هوگر از ماده ای به نام گرانول ساخته می شود که حالت فشرده درآمده و مانند لوله بسته بندی می شود. قدرت چسبندگی بالای این چسب باعث می شود که در کارهای صنعتی هم از این محصول استفاده شود. این چسب اگر در معرض گرمای مستقیم قرار نگیرد به حالت جامد باقی میم ماند. چسب حرارتی بعد از قرار گرفتن در دستگاه به حالت مایع در می آید و بلافاصله باید مصرف شود چون بعد از استفاده فورا خشک می شود.

چسب حرارتی تفنگی برای کارهایی مانند کاردستی با کاغذ و مقوا و چوب و سایر موارد حرفه ای تر استفاده می شود. همچنین درکارهای صنعتی مانند شیشه ، چرم ، کاشی ، سرامیک و همچنین به عنوان درزگیر و تزئینات و کارهای هنری و خلاقانه و چسباندن قطعات شکسته به همدیگر … کاربرد دارد. از چسب حرارتی در تولید ماسک نیز استفاده می شود. امروزه استفاده از چسب حرارتی به دلیل تولید زیاد ماسک افزایش یافته است.

مزایای استفاده از چسب حرارتی هوگر:

استفاده از چسب حرارتی تفنگی بسیار راحت است و جز گان حرارتی وسیله دیگری نیاز نیست . عایق مناسبی برای رطوبت است به همین دلیل به عنوان درزگیر نیز کاربرد بسیاری دارد . چون در حالت عادی به صورت جامد هستند در شرایط مطلوب  عمر طولانی دارند و کیفیت خود را از دست نمی دهند . تفنگ حرارتی در مدل های مختلف موجود است که هم به صورت سیمی و هم به صورت باطری دار به بازار عرضه شده است . در صورت رعایت نکات ایمنی و همچنین تمیز نگه داشتن تفنگ می توان به مدت طولانی از این محصول بهره گرفت . استفاده از آن در کارهای هنری به دلیل خشک شدن سریع بسیار حائز اهمیت است.